Postkort fra Fanø – efterårsferie 2015

Postkort fra Fanø efterårsferie 2015 - www.vangelyst.dk

I weekenden var vi i sommerhuset. Vejret var dejligt – så vi nød stranden, vinden og solen.

Vi tog først af sted lørdag, da vi lige har fået installeret nyt varmeanlæg i fredags og skulle sikre at det kørte, inden vi forlod huset.

Vi ankom til øen først på eftermiddagen. Solen stod højt på himlen og vinden var mild. Jeg satte mig derfor ude på terrassen med et lunt tæppe og en kop kaffe og læste haveblade. Luksus!

Postkort fra fanø 2015 - www.vangelyst.dk

Mens jeg sad der, bredte duften af friske pandekager sig. Næsten som at sidde i gårdhaven ved det idylliske Hans & Grethe Creperie – også kaldet Pandekagehuset. Et rigtig hyggeligt lille sted på hovedgaden i Nordby på Fanø, hvor de laver de lækreste pandekager!

Det var Ulrik og børnene, som var gået i gang med at lave pandekager. Efter lidt tid kom Alma stolt ud og inviterede mig indenfor på hendes lille restaurant, hvor der blev serveret pandekager med is – uhmm 🙂

Søndag morgen kom min søster, mor og moster med morgenbrød. Så skønt at de gad tage turen over til os. Vi tog os god tid til at spise morgenmad, hyggede og gik en lang tur til stranden. Vi kiggede¨også på nogle sommerhuse, der er til salg i nærheden af vores. Det kunne være så hyggeligt, hvis min søster også kunne finde på at købe et sommerhus på Fanø.

Mandag tog vi hjem igen og i morgen skal jeg allerede på arbejde. I morgen skal Magnus også sendes af sted på fodboldlejer til Holland. Han kan desværre ikke spille, da han er skadet, men det bliver en stor oplevelse for ham at være selv af sted, tror jeg.

Lørdag tager jeg af sted til Italien på en tøsetur sammen med min søster, mor, moster, tante og kusine! Så selvom det kun var to dage på Fanø og en ekstra fridag i dag, har jeg noget at se frem til 🙂

ENGLISH: A little postcard from the Isle of Fanø where we have a summer house. Press “translate” in the top menu to read the text in English.

2 tanker om "Postkort fra Fanø – efterårsferie 2015"